Priemerný počet áut na jednu domácnosť sa dlhodobo zvyšuje. Podľa ministerstva vnútra bolo k 31.8.2021 evidovaných na Slovensku viac než 3,4 milióna vozidiel. Nie vždy je na tento nárast infraštruktúra miest či obcí pripravená. Najmä vo väčších mestách a na sídliskách býva problém s parkovaním výrazný. Miesto výstavby vonkajších parkovacích miest stojí za zváženie budovanie parkovacích domov.
Jednou z výhod parkovacích domov je menšia zastavaná plocha. Parkovanie vo verejnom priestore a na chodníkoch spôsobuje rôzne problémy, ich odľahčenie malo určite pozitívny dopad. Vďaka parkovacím domom by sa navýšila aj kapacita a nemenej dôležitá je aj bezpečnosť. Parkovacie domy bývajú totiž často vybavené aj kamerovým systémom.
Avšak napriek pozitívam môžeme na niektorých miestach u nás aj vo svete vidieť novovybudované parkovacie domy, ktoré ostali prázdne. Ako príklad môže slúžiť parkovací dom Steel Arény v Košiciach. Spôsobené je to najmä tým, že parkovanie v okolí tohto domu ostalo bezplatné, pričom za parkovanie v tomto dome sa platí. Z toho vyplýva, že parkovacie domy majú zmysel zároveň so zavedením regulovaného parkovania.
Ďalším kľúčovým aspektom je vzdialenosť. Ak by museli vodiči prejsť k parkovaciemu domu niekoľko desiatok či stoviek metrov peši, radšej by zaparkovali na ulici, čo najbližšie bydlisku či obchodu. Umiestnenie takéhoto domu je preto nesmierne dôležité pre jeho budúci úspech.
Za istých okolností môžu byť v budúcnosti parkovacie domy veľmi prínosné. S pribúdajúcim počtom vozidiel bude ich výstavba pravdepodobne nevyhnutná. Parkovanie v krytom dome s kamerovým systémom si však určite nájde svojich priaznivcov.